Search

UČINCI EKSCENTRIČNE KONTRAKCIJE U TRENINGU I REHABILITACIJI

Updated: Aug 20, 2019


Ova tema nametnula se iz osobnog iskustva u radu s klijentima, koji nakon sportske aktivnosti ili kućnih radnih akcija trpe bolnu i dugotrajnu povredu mekog tkiva (strech-induced injuries). Situacija u kojoj ćemo se svi pronaći je onaj osjećaj težine u nogama dan poslije neplaniranog planinarenja. Ono što je izazvalo upalu i neugodnu bol nije uspon, već nizbrdica! Nakon ponovljene avanture upale su sve manje, a mi svjedočimo kako mišić putem te ekscentrične aktivnosti postaje realno duži (ne istegnutiji, već dulji radi povećanja broja sarkomera u vlaknu). Ekscentričnoj se kontrakciji u rehabilitaciji daje prvenstvo nad koncentričnim vježbama, no pravilno doziranje i optimalan sadržaj od vitalne su važnosti. Povećanje napetosti u mišiću u trenutku kad se on produljuje povlači razinu, ne samo mišićne sarkomere već i okolnog veziva. Nekontrolirana povratna faza dinamičke kontrakcije može oštetiti mišićno vlakno i poremetiti neurološku informaciju iz osjetilnih receptora. No dobra vijest i polazišna točka rehabilitacije jest da se mišić zna adaptirati na svaki njemu dan stres. I upravo ta sposobnost mišića da se adaptira na novonastale uvjete rezultira dužim i jačim vlaknom. Ovo će predavanje objasniti: →zašto je upala veća nakon treninga ekscentrike, →koja je granica između vježbi koje potiču rast vlakna i onih koje dovode do odumiranja mišićne stanice →tijek fiziološkog oporavka i kako ga ubrzati →treba li istezati „ekscentrikom ozljeđen“ mišić →prikaz konkretnih vježbi (sadržaj, tempo izvođenja, kut opterećenja) → i zašto bitan dio vaših treninga treba biti rezerviran za ovaj oblik mišićne aktivacije!

7 views

Ulica grada Vukovara 269f,Green Gold V1, 2. kat | zanima.me@fiskultura.hr |  Tel. 01 4819 100