čet, 30. pro | video podcast

video podcast DRUGA STRANA ISTEZANJA

Rigidan zglob smanjene pokretljivosti s kratkim i nefleksibilnim mišićima je s razlogom takav – zgusnuo je redove jer čuva vlastiti integritet.

vrijeme i mjesto

30. pro 19:00
video podcast

opis

VIDEO PODCAST 

trajanje: 180 min

Vježbe istezanja su u prošlosti bile marginalizirane, ali u protekla dva desetljeća slijedio je njihov „revival“ kroz opetovane upute fitness stručnjaka da su korisne i obavezne. Od tada rekreativna populacija poslušno zagrijava svoje zglobove i mišiće različitim standardnim ali i maštovitim vježbama istezanja prije nego se obvežu na 20 minuta aerobne sprave, pripreme za polu-maraton ili zakazane serije za prsa/biceps. Fleksibilnost i načini kako do nje doći duboko su integrirani u trenerske programe i preferiran su alat za rigidnu muskulaturu. Po toj logici skraćeni se mišić provlači kroz niz pozicija istezanja u želji da se normalizira njegova funkcija. No, nije svaki kratki mišić rješiv istezanjem. Treba poznavati uzrok „spazma“ jer nefleksibilno tkivo je s razlogom takvo: zgusnulo je redove oko nestabilnog zgloba. Najočitiji primjer toga je nefleksibilna stražnja loža koju vježbači provlače kroz niz vježbi istezanja, dok je prava istina da se taj mišić radi nestabilnosti trupa disfunkcionalno rastegao kako bi kontrolirao zdjelicu i pomogao pri prijenosu opterećenja. Slikovnim primjerom bi to bio vaš pokušaj da natežete gumicu oko staklenke za zimnicu dok ta ista staklenka punom težinom visi s te gumice. Ovim ćemo se predavanjem osvrnuti na situacije u kojima istezanjem ne dobijamo željeni rezultat, jer se isteže mišić kojem je u startu treba drugačiji pristup.

Literatura koja navodi korisne značajke istezanja u osnovi se oslanja na nekoliko postulata:

1. istezanje povećava fleksibilnost

2. ako se koristi kao zagrijavanje sprječava povrede

3. prevenira i/ili olakšava post-trenažne mišićne upale (DOMS)

4. rehabilitira sportske povrede i kronične bolove mišićno-koštanog sustava.

Ova teorijsko-praktična radionica će objasniti što se anatomski, fiziološki i neurološki dešava u svakoj od navedenih situacija, te ponuditi alternativne sadržaje koji će donijeti brže i dugotrajnije rezultate.

Fleksibilnosti dijeli drugu stranu novčića s pojmom snage i stabilnosti, dio je jin-jang dualnosti i potrebna je mišićno-ligamentarnom sustavu. Ništa manje ni više od bilo koje druge motoričke sposobnosti. No kao što nećemo žmirećki voziti autocestom, tako ne bismo trebali ni naslijepo istezati sve što nam se na oko čini "kratkim".

Ako se u svojoj praksi susrećete ili vi osobno osjećate stalnu krutost, kratkoću i napetost u nekom dijelu tijela, koju vježbama istezanja ne uspjevate dugoročno olakšati vjerojatno je vrijeme za drugačiji pristup.

►Kotizacija iznosi 500 kn (70 €)

podijeli

Ulica grada Vukovara 269f,Green Gold V1, 2. kat | zanima.me@fiskultura.hr |  Tel. 01 4819 100